یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

معرفی رشته مدیریت هتلداری

طراحی سایت حرفه ای و پیشرفته توسط شرکت طراحی سایت

معرفی رشته مدیریت هتلداری

۳۳۲ بازديد

در ادامه معرفی رشته‌های گردشگری امروز بر آنیم به معرفی رشته مدیریت هتلداری بپردازیم.

کاملا واضح است که وجود هتل چه برای افراد داخل یک ملت و چه برای مسافرین خارجی یک اصل ضروری است و بدست آوردن درآمد از طریق مسافرت و صنعت گردشگری آنقدر رونق یافته که کشور ما نیز با همه مشکلاتی که در پیش رو دارد تصمیم به ایجاد این رشته درآمدزا نموده است.

آنچه در این شغل اهمیت دارد هماهنگی تمامی بخش‌های کشور برای رونق این صنعت مهم و حیاتی است به هر حال محل اشتغال فارغ التحصیلان این رشته در مرحله اول هتل‌هاست و اگر شغلی در هتل‌ها نیافت هر مکانی که کار هتلداران را انجام می دهند محل اشتغال آنهاست.

با عنایت به قانون توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور و نظر به اهمیت ویژه صنعت گردشگری در کسب درآمدهای غیرنفتی و ارتقاء سطح تفاهم بین ملت‌ها و تحکیم مبانی وحدت ملی در کشور و ارائه شناختی اصولی از جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن به جهانیان و نقش اساسی و مهم آموزش در تحقق این اهداف و همچنین در راستای اجرای مصوبه سیصدمین جلسه شورای عالی انقلاب و ارشاد اسلامی طرح مشخصات کلی دوره کارشناسی رشته هتلداری تهیه و تدوین گردید.

نظر به تاکید صریح قران کریم و شارع دین اسلام بر ضرورت امر جهانگردی و نقش آن در بسط روابط بین الملل و گسترش منابع اقتصادی کشور و همچنین لزوم تربیت متخصصان کارآمد در جهت ارتقاء کیفی سطح ارائه خدمات دست اندرکاران این صنعت، رشته هتلداری تاسیس گردید.

نظام آموزشی
نظام آموزشی رشته ی هتلداری به شرح زیر است:
دوره‌های کارشناسی هتلداری ۴ سال خواهد بود. نظام آموزشی این دوره‌ها واحدی است و کلیه دروس نظری و عملی آن در ۸ سال نیمسال تحصیلی ارائه می‌شود۱. مدت هر نیمسال تحصیلی ۱۷ هفته و حداقل زمان لازم برای هر واحد نظری یک ساعت در هفته و برای دروس عملی حداقل ۲ ساعت تعیین می‌گردد. درس کارآموزی در ایام تعطیل تابستانی بعد از سال سوم طبق برنامه‌ای که توسط مرکز آموزش عالی تدوین خواهد شد انجام می‌پذیرد. اعطاء دانشنامه به فارغ التحصیلان این رشته‌ها منوط به ارائه گواهی پایان دوره کارورزی خواهد بود.

 

تعداد کل واحدهای آموزشی و کارورزی رشته مدیریت هتلداری ۱۳۳ واحد می‌باشد.
توضیح: نظر به ضرورت تسلط دانشجویان به زبان دوم، یکی از زبان‌های فرانسه، آلمانی، عربی به عنوان زبان دوم در نظر گرفته شده که طبق جدول ذیل و براساس انتخاب دانشجو ملزم به گذراندن آن می‌باشد.

زبان تعداد واحد
عربی 4
آلمانی 4
فرانسه 4

دانشجویان مدیریت هتلداری با مشخصات انواع موسسات پذیرایی، اصول و معیارهای انتخاب، شناخت و خرید وسایل و تجهیزات لازم برای موسسات پذیرایی، تقسیم کار دراین گونه موسسه‎ها، رزرواسیون، منوشناسی و منونویسی، شناخت مواد غذایی و انرژی ‎غذایی آنها، چگونگی نگهداری مواد غذایی، تهیه انواع غذاها، پیش غذاها وشیرینی‎ها، بهداشت مواد غذایی، بهداشت کار و ایمنی در محیط آشپزخانه موسسات پذیرایی و در کل هرآنچه برای اداره و مدیریت صحیح و مناسب یک هتل، متل، رستوان و موارد مشابه ضروری است، آشنا می‌شوند.‎

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.