یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

انواع چرم مصنوعی در بازار ایران چیست؟

طراحی سایت حرفه ای و پیشرفته توسط شرکت طراحی سایت

انواع چرم مصنوعی در بازار ایران چیست؟

۱۹ بازديد

چرم مصنوعی همانطور که از نامش پیداست پارچه ای چرمی است که به صورت مصنوعی ساخته می شود، از این نوع چرم برای تولید محصولات و کالاهای چرمی چون مبلمان، لوازم های اداری، چرم های پارچه نما برای تولید لوازم داخلی خودرو، لباس و سایر انواع کالاهای مصرفی به کاربرده می شود.

این بدان معنی است که این نوع چرم هیچ عنصر طبیعی در ساختش دخیل نیست، بر عکس چرم طبیعی که با سلاخی کردن حیوانات حاصل می شود.

این نوع چرم که به عنوان چرم گیاهی نیز شناخته می شود از پوست حیوانات بدست نمی آید بلکه از مواد صنعتی که به محیط زیست آسیب نمی رساند تهیه می شود. این نوع چرم دارای سه نوع اصلی است:

  • چرم PU (پلی اورتان) 
  • چرم PVC (پلی وینیل کلراید) 
  • چرم میکروفیبر

با این حال، این 3 نوع ماده چرم های مصنوعی چرم واقعی نیستند به همین دلیل می توانند برای محصولات مختلفی مانند کفش، پوشاک، کیف، مبلمان و غیره مورد استفاده قرار گیرند. چرم مصنوعی پیپ کام

 

چرم مصنوعی PVC چیست؟

چرم مصنوعی پی وی سی (پلی وینیل کلراید) از پارچه های مختلفی مانند پارچه بافته شده، پارچه تریکو یا پارچه غیر بافته شده به عنوان ماده زیرلایه، همراه با یک لایه فوم پی وی سی بر رویش به وجود می آید.

کاربرد چرم پی وی سی

بیشترین نوع کاربرد چرم مصنوعی PVC در صنایع پوشاک از جمله تهیه لباس چرمی، دستکش، کفش، کیف های داری، تولید روکش مبلمان و صندلی های ماشین و … می باشد.

 

چرم مصنوعی PU چیست؟

چرم PU یا (پلی اورتان) هم از پارچه های بافته شده یا پارچه های غیربافتنی به عنوان بستر استفاده می کند و سپس آن با ماده رزین پلی اورتان می پوشاند.

چرم مصنوعی پی یو یکی از چرم های 100% مصنوعی بوده که وگان به حساب می آید و در صنایع مختلفی از جمله تولید کفش، مبلمان، ساخت و ساز مهندسی کاربرد دارد.

 

چرم میکروفیبر

چرم میکروفیبر چه نوع چرمی است؟ 

چرم میکروفیبر یا چرم میکروفایبر یک نوع چرم کاملا درجه یک است که از چرم مصنوعی ساخته می شود که حتی آن را نیز الیاف فوق العاده می نامند.

چرم میکروفیبر با بافت نرمی که دارد برای تزئین کیف، لباس، کفش، وسایل نقلیه و مبلمان ها در بازار شناخته شده و کاربرد دارد.

 
 
 

مزایا و معایب چرم مصنوعی PU

خرید و انتخاب چرم مصنوعی با کیفیت از دغدغه های افراد صاحب کسب و کار برای تولید محصولات چرمی است. چرم علاوه بر کیفیت فوق العاده بالا از لحاظ قیمت هم باید کاملا مقرون به صرفه برای مصرف کننده باشد، اگر در هنگام تصمیم گیری برای خرید چرم و در مورد انتخاب چرم مصنوعی بجای چرم طبیعی تردید دارید، بهتر است جوانب مثبت و منفی چرم PU را بررسی کنید.

با مقایسه مزایا و معایب چرم پی یو PU به راحتی می توانید از فروشگاه آنلاین سپهر چرم، انواع چرم مصنوعی ارزان مناسب برای کیف و کفش، پوشاک، مبلمان، روکش صندلی خودرو و … را خریداری نمایید. برای دریافت مشاوره و خرید آنلاین چرم کافیست با کارشناسان فروشگاه سپهر چرم در ارتباط باشید.

مزایای چرم PU :

  • قیمت این نوع چرم کمتر از چرم اصل است زیرا ساخت آن آسان تر است.
  • ماده PU آب را جذب نمی کند که باعث تمیز شدن راحت تر آن می شود.
  • چرم PU صد رد صد گیاهی است.
  • چرم PU را می توان با انواع رنگ ها و سبک ها تولید کرد.
  • بر خلاف چرم اصل، چرم PU با گذشت زمان خشک نمی شود.
  • در تولید ثبات بیشتری دارید زیرا از منابع کمتری برای تولید آن استفاده می شود.

معایب چرم PU :

  • گاهی شکل فیک و مصنوعی دارد.
  • مانند چرم اصل قابل تنفس نیست.
  • بوی مواد شیمیایی یا پلاستیک می دهد.
  • به راحتی در طول زمان می تواند ترک بخورد، به این معنی که به اندازه چرم واقعی دوام ندارد.
  • برخلاف چرم اصل می تواند به راحتی سوراخ یا پاره شود.
  • چرم PU با گذشت زمان همان جلای چرم واقعی را ندارد.

انواع چرم مصنوعی

  • چرم مصنوعی اکلیلی
  • چرم مصنوعی طرح دار
  • چرم منفذ دار
  • چرم پلاستیک
  • چرم پلی اورتان
  • چرم وینیل
  • چرم اشبالت

در صنعت چرم دوزی از چرم های بسیاری استفاده شده است. هر یک از این چرم ها دارای مشخصات خاصی هستند و به همین دلیل هم عملکرد متفاوتی دارند. چرم مصنوعی استفاده شده در صنایع هم دارای انواع مختلفی میباشد. از جمله این نوع چرم های مصنوعی میتوان به چرم های زیر اشاره داشت:

چرم مصنوعی منفذ دار

از جمله مدل های این چرم های مصنوعی، چرم منفذ دار می باشد. همان طور که از اسم این محصول مشخص است ساختار این چرم به طوری می باشد که دارای منفذهای مختلفی میب اشد. این منفذها اجازه می دهند تا لایه های موجود در محصول، تنفس نمایند. لایه های این چرم دارای لایه پلاستیکی و لایه ای از فیبر پلی استر می باشد. چرم های منفذ دار، خود به دو بخش کورفوم و چرم، قسمت میگردد.

بهترین چرم مصنوعی در پیپ کام

چرم مصنوعی اکلیلی

از مدل های چرم مصنوعی که استفاده بسیاری در صنایع مختلف دارد چرم اکلیلی است. چرم مصنوعی اکلیلی به جهت رنگ بندی متنوع آن، در تولید انواع مبلمان، کفش، کیف و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. چرم اکلیلی دارای مقاومت زیادی است و سطحی درخشنده و براق داراست.

چرم مصنوعی پلی اورتان

چرم پلی اورتان هم از چرم های پر استفاده است. این محصول که با نام چرم PU هم شناخته شده است به جهت کیفیت خوبی که دارد برای پوست انسان، حساسیت زا نیست. از این محصول جهت تولید مبلمان، البسه و غیره استفاده می شود. ظرافت و نرمی این چرم به همراه قابلیت تنفس، آنرا به چرمی معروف در بین صنعت گران تبدیل نموده است.

چرم مصنوعی وینیل

چرم وینیل، مدل دیگری از این چرم ها است. این محصول نیز دارای لطافت و انعطاف پذیری است، ولی این مشخصه ها در چرم وینیل نسبت به چرم پلی اورتان، کمتر میباشد. از این چرم در تولید جلد و شیرازه کتاب ها و نیز دستگاه های الکترونیکی استفاده میشود.

چرم مصنوعی طرح دار

یکی از مدل های چرم مصنوعی میتوان به چرم طرح دار اشاره داشت. این چرم در طرح های بسیاری مثل طرح پوست مار، طرح سنگی و غیره تولید میشود. این چرم، تحت فشار و حرارت بالایی تولید میگردد.

چرم مصنوعی اشبالت

وقتی که دو مدل چرم طبیعی و مصنوعی، باهم ترکیب شوند چرم اشبالت به وجود می آید. این چرم دارای رنگ بندی مختلفی بوده و به طور دورو تولید میشود. ظاهر این چرم به صورت پرزدار بوده و ضخامتی برابر با 5 الی 8 میلی متر دارد.

اطلاعات بیشتر قیمت و خرید چرم مصنوعی در پیپ کام

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید. کارشناسان ما به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

سوالات متداول:

چطور از چرم کفش نگهداری کنیم؟

هر چقدر میتوانید چکمه ها را بپوشید تا آن ها نرم باقی بمانند. با پارچه نرم و خشک چکمه ها را گرد گیری نمایید. با پارچه نرم و خشک چکمه ها را خشک کنید. با محلول یک به یک روغن زیتون و آب و روغن کرچک و با آب می توانید چکمه را براق نمایید. همچنین زمان پوشیدن چکمه ها بند آنها را محکم کنید تا هم شکل پای شما را به خود گیرد و هم جهت به کار گیری دوباره نرم تر باقی بماند.

شما عزیزان می توانید سایر نظرات خود را درباره چرم مصنوعی با پیپ کام در میان بگذارید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.