یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟

طراحی سایت حرفه ای و پیشرفته توسط شرکت طراحی سایت

دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟

۲۰ بازديد

کره‌ی زمین منبع بزرگی از آب است. بارها و بارها در مورد بحران آب می‌شنویم اما هر بار که به کره زمین نگاه می‌کنیم با خودمان می‌گوییم حالا که 70 درصد از سطح کره‌ی زمین را آب پوشانده است چرا باید مشکل آب وجود داشته باشد؟ درست است. در حدود 70 درصد از سطح کره‌ی زمین را آب گرفته است اما همچنان مشکل آب آشامیدنی وجود دارد. چرا که این آب قابل آشامیدن نیست. اینجاست که اهمیت دستگاه آب شیرین کن مشخص می‌شود.

آب دریاها و بسیاری از آب‌های زیرزمینی شورند. حاوی نمک‌ها و املاح معدنی گوناگون هستند که باعث شده است قابل استفاده و آشامیدن نباشد. اما آب شیرین کن خانگی یا آب شیرین کن صنعتی این مشکل را حل کرده است. البته هنوز هم مشکل آب آشامیدنی وجود دارد اما با این دستگاه‌های کوچک بزرگ بخش اعظمی از این مشکلات حل شده است.

دستگاه آب شیرین کن چیست؟

دستگاه آب شیرین کن را در واقع نوعی فیلتراسیون برای جداسازی نمک از مولکول های آب می دانند که با قابلیت های بی نظیر خود می تواند این شیرین سازی را به راحتی انجام دهد. ممکن است با خود فکر کنید جداسازی نمک از آب بسیار سخت و پیچییده است و باید بگوییم کاملا درست فکر می کنید این عمل بسیار سخت بوده و برای انجام این مهم  باید از فیلتر های خاصی استفاده نمود .

در بخش قبل نیز اشاره نمودیم منابع آبی موجود بر روی سطح زمین قابل استفاده نمی باشند و همین امر موجب شده است تا دستگاه های آب شیرین کن پدید آیند. این دستگاه ها از سیستم خاصی به اسم اسمز معکوس استفاده نموده و نمک را از مولکول های آب جدا می کنند. طبیعی است که پس از این جداسازی آب شیرین شود پس اینجاست که می توان متوجه اهمیت بالای این سیستم ها شد.

انواع دستگاه آب شیرین کن

نیازمندی هایی که در راستای شیرین سازی آب وجود داشت سبب شد تا نمونه های مختلفی از این دستگاه تولید شوند. از نمونه دستگاه های آب شیرین کنی که در حال حاضر به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند می توان موارد زیر را نام برد که هر کدام ساختار و ویژگی های خاص خود را دارا می باشند.

  • آب شیرین کن دریایی
  • آب شیرین کن صنعتی
  • آب شیرین خانگی
https://absaze.com/%d8%a2%d8%a8-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%86-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8/

دستگاه آب شیرین صنعتی

دومین آب شیرین کنی که قصد داریم تا در این نوشتار به تشریح آن بپردازیم دستگاه آب شیرین کن صنعتی می باشد. امروزه در هر کشور صنایع مختلفی فعالیت دارند و این صنایع برای ادامه فعالیت های خود نیاز به آب شیرین دارند اما چرا داشتن آب شیرین برای کارخانجات امری الزامی می باشد ؟ به عنوان مثال شما کارخانجاتی را در نظر بگیرید که در زمینه تولید و عرضه مواد غذایی و خوراکی فعالیت دارند آیا استفاده از آب شور منجر به خرابی محصولات آن ها نخواهد شد ؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم دقیقا زمانی که نتوان آب شیرین این صنایع را فراهم نمود این مواد خوراکی یا از کیفیت پایینی برخوردار می شوند یا دچار خرابی می گردند. حال راه چاره چیست ؟

چاره این کار استفاده از دستگاه آب شیرین صنعتی می باشد که تمام قابلیت های لازم برای تبدیل آب شور به آب شیرین را دارا بوده و می تواند در این راستا به صنعت های مختلف کمک های شایانی نماید. این دستگاه ها می توانند آب آشامیدنی مورد استفاده برای کارکنان و تولیدات کارخانه را تامین نموده و در رشد و پیشرفت های صنایع نقش بزرگی را ایفا کنند. از مهم ترین ویژگی های بارز این نوع آب شیرین کن ها   می توان اندازه بزرگ و ابعادی وسیع اشاره نمود که شما ملزم به فراهم نمودن یک محیط برای نگهداری از دستگاه می نماید. شما باید بتوانید از پمپ های آب برای تامین فشار بالای آب نیز استفاده کنید تا به این طریق آب را درون دستگاه جهت شیرین سازی به حرکت در اورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.