یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت حرفه ای و پیشرفته توسط شرکت طراحی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

۳۳۷ بازديد

بهینه سازی و سئو یک سایت، کار ساده ای نیست، و نیازمند صرف وقت زیاد و داشتن علم و تخصص در این زمینه می باشد. زیرا الگوریتم هایی موتور جستجو که برای رتبه بندی سایت ها طراحی شده اند، هر روز در حال تغییر و به روزرسانی می باشند؛ و پس از هر به روزرسانی این الگوریتم ها هوشمند تر از قبل شده و ممکن است برای کسانی که از روش های نادرست استفاده می کنند؛ نتایج غیرقابل پیش بینی در بر داشته باشد. به همین جهت ما در شرکت نوپرداز تلاش داریم بهترین خدمات سئو و بهینه سازی سایت را به مشتریان ارائه دهیم.

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، و مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد. در مجموع می توان سئو را راه ها و روش هایی دانست که با کمک آن ها می­توان به رتبه های خوبی در موتور جستجوی گوگل رسید. در این صورت وب سایت در جستجوها در صفحات اول قرار می گیرد و افزایش بازدید از سایت را سبب می شود. این افزایش بازدید توسط کاربران فضای مجازی رسیدن به اهدافی که سایت برای آن طراحی شده است را آسان تر می کند.

seo 

روش های مختلف سئو و بهینه سازی سایت

سئو به انواع و روش های مختلفی دسته بندی می­شود. از دیدگاه روش های اجرایی می توان آن را به دو گروه سئو داخلی و سئو خارجی سایت تقسیم کرد. و از دیدگاه صحیح بودن روش ها، سئو و بهینه سازی سایت را می توان به انواع سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید دسته بندی کرد.

سئو داخلی

سئو داخلی به انجام روش هایی برای بهینه سازی کد ها گفته می­شود. برنامه نویسان و طراحان سایت می توانند سایت را به صورتی طراحی کنند که کدها بهینه باشد و اصول سئو در سایت رعایت شده باشد.

سئو خارجی

سئو خارجی به تمامی روش هایی که بیشتر متوجه تولید محتوای با کیفیت و خوب، لینک سازی، کلمات کلیدی، توضیحات متا، استفاده از تصاویر و ویدئو، عناوین مناسب، برچسب گذاری و ... است می گویند.

سئو کلاه سیاه

انجام روش های غیر اصولی سئو سایت و دستیابی به رتبه های نخست گوگل معنای سئو کلاه سیاه می باشد. تولید محتوای بی کیفیت و کپی شده، خرید لینک های بسیار زیاد و موقتی از سایت های دیگر به خصوص سایت هایی که زمینه کاریشان با سایت شما یکی نباشد؛ در زمره این روش سئو قرار می گیرند. شاید این روش ها سایت را به سرعت به صفحات نخست گوگل ببرد اما با به روز رسانی الگوریتم های گوگل احتمال پنالتی و حذف سایت از موتور جستجوهای گوگل بسیار بالا خواهد بود.

سئو کلاه سفید

سئو سایت، چه سئو داخلی یا خارجی، اگر با قوانین و الگوریتم های گوگل سازگاری داشته باشد را سئو کلاه سفید می نامند. سئو کلاه سفید روشی صحیح برای سئو و بهینه سازی سایت در موتور جستجوی گوگل می باشد. شاید دستیابی به نخستین صفحات گوگل از طریق این روش زمان بر باشد اما با به روز رسانی الگوریتم های گوگل دیگر جای نگرانی برای جریمه سایت وجود نخواهد داشت.

ساخت لینک در سئو

یکی از روش های بسیار موثر در سئو و بهینه سازی سایت لینک سازی می باشد. اما این روش همانقدر که می تواند تاثیر گذار باشد می تواند منفی نیز باشد. پس در هنگام لینک سازی باید بسیار دقت کنید تا لینک هایی درست و مفید بسازید.

بهترین روش این است که محتوای باکیفیت و جذابی تولید کنید و رتبه سایت خود را بالا ببرید تا دیگر سایت ها به شما لینک بدهند. اما اگر در ابتدای کار هستید، ساخت وبلاگ و به روزرسانی پست های وبلاگ هایتان و لینک دادن به سایت مفید می باشد البته باید توجه کنید در این کار زیاده روی نکنید و فقط به سایت خود لینک ندهید.

توجه داشته باشید اگر می خواهید از سایتی لینک بگیرید، رتبه آن سایت بالاتر از سایت شما باشد. هیچ وقت از مطالب و سایت های غیرمرتبط با محتوای سایت خود لینک نگیرید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید استفاده از لینک داخلی در مطالبتان است. شما میتوانید مطالب مرتبط سایت خود را به یکدیگر لینک کنید.

سعی کنید لینک ها را در انتهای محتوا قرار دهید. زیرا اگر لینک در ابتدای مطلب شما قرار بگیرد، ممکن است کاربر روی آن کلیک کند و از صفحه خارج شود، در صورتی که هدف ما مطالعه مطالبمان توسط کاربران است.

تاثیر تولید محتوا در سئو

محتوای با کیفیت مهمترین عامل در سئو و بهینه سازی سایت است. قطعا تولید یک محتوای ساده و در عین حال جذاب باعث می شود خواننده تمامی محتوا را بخواند و زمان زیادی را در سایت سپری کند. الگوریتم های گوگل این موضوع را متوجه می شوند و رتبه سایت را بالا می برند. همچنین داشتن یک محتوای خوب که کاربر را به اهدافش برساند، باعث می شود کاربر باز هم به سایت شما مراجعه کند.

کپی برداری، عنوان های تکراری، به روز نبودن محتوا و ... می تواند تاثیر بسیار بدی روی رتبه بندی سایت شما توسط الگوریتم های گوگل بگذارد و به صفحات پایین تر تنزل کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهینه سازی سایت

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار رواج پبدا کرده است. تقریبا بیشتر افراد حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند. کاملا مشخص است با محبوبیت روز­افزون شبکه های اجتماعی و فعالیت زیاد کاربران در این شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و ... این شبکه ها می توانند در سئو سایت شما نیز تاثیر بگذارند. اگر شما برای کسب و کارتان شبکه های اجتماعی بسازید می توانید راحت تر تعداد مخاطبان خود را افزایش داده و برند سازی کنید. پیوند بین سایت و شبکه های اجتماعی می تواند ترافیک بالایی برای سایت شما به ارمغان آورد.

برترین ابزارهای سئو کدامند؟

ابزارهای بسیاری وجود دارند که با استفاده از آن ها شما می توانید سایت خود را بررسی کرده و به نتایج خوبی در گوگل دست یابید. برخی از این ابزار رایگان هستند و برای برخی دیگر باید هزینه بپردازید. ما قصد داریم تا چند مورد از بهترین ابزار را به شما معرفی کنیم تا در سئو و بهینه سازی سایت خود نسبت به قبل بهتر عمل کنید.

ابزار سئو 

گوگل وبمستر تولز

گوگل وبمستر تولز از مهمترین ابزار برای بررسی وضعیت وب سایت است. گوگل این ابزار را به طور کاملا رایگان در اختیار مدیران سایت قرار داده تا به راحتی با آن بتوانند مشکلات سایت خود را رفع کنند.

MOZ

از ابزار بسیار پیشرفته برای بررسی سئو سایت، Moz را می توان نام برد. با این ابزار به راحتی می توانید سایت خود را در زمینه های مختلف سئو تحلیل کنید. علاوه بر این می توانید رقبای خود را نیز تحلیل کنید. ابزار Moz تنها برای یک ماه رایگان است. بعد از آن باید ماهانه مبلغی را برای استفاده از این ابزار بپردازید.

SEMrush

یکی از ابزار رایگان برای بررسی کلمات کلیدی سایت شما SEMrush است. این ابزار رایگان است و امکان تحلیل رقبا و بک لینک های آن ها را نیز می دهد.

Check my Links

برای بررسی لینک های سایت خود ابزار Check my Links بسیار مفید است. با این ابزار قبل از انتشار مطالب خود می توانید تمامی لینک ها را بررسی کرده و لینک های شکسته و اشتباه را پیدا کنید.

مشخصات بهترین شرکت سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

قطعا انتخاب یک شرکت مناسب برای اینکه سئو و بهینه سازی سایت خود را به آن ها بسپارید، بسیار سخت است. اما با توجه به نکاتی خاص می توانید انتخاب خوبی داشته باشید. اولین نکته مهم این است که حتما سئو سایت را به دست افراد متخصص که علم خود را به روز نگه می­دارند بسپارید. داشتن تجربه بهینه سازی و سئو سایت های مختلف برای یک شرکت بسیار مهم است. همچنین تعهد در انجام درست و به موقع پروژه توسط شرکت از اهمیت خاصی برخوردار است.

مفهموم پنالتی در سئو چیست؟

برخی سایت ها با دور زدن قوانین و الگوریتم های گوگل و استفاده از روش های سئو کلاه سیاه سعی در به دست آوردن جایگاه خوب در صفحات گوگل دارند. این روش های درست نیست و ممکن است مدتی جواب بدهد اما گوگل همیشه در حال به روز رسانی الگوریتم های خود است و ممکن است پس از مدتی سایت به صفحات بسیار پایین انتقال یابد؛ یا اینکه به کلی از نتایج موتور جستجوی گوگل حذف شود.

زمانی که تعداد بازدید های کاربران از یک وب سایت به صفر برسد و یا با جستجوی دامنه در گوگل نتوان سایت را مشاهده کرد؛ می توان نتیجه گرفت سایت پنالتی شده است.

معرفی الگوریتم های جدید گوگل

 گوگل الگوریتم های مختلفی برای رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو دارد. اصولا این الگوریتم ها هر چند ماه یکبار آپدیت می شوند و ممکن است الگوریتم های جدیدی معرفی شود. شما باید از این الگوریتم ها، نحوه کار آن ها و به روزرسانی هایشان آگاه باشید تا بتوانید بر اساس این الگوریتم ها سئو و بهینه سازی سایت خود را انجام دهید. در این جا تعدادی از الگوریتم های اصلی گوگل را معرفی خواهیم کرد.

الگوریتم سئو سایت 

الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم پاندا مخالف محتوای کپی شده و بی کیفیت است. همچنین استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی، برچسب ها و لینک ها باعث می شود که سایت توسط گوگل پاندا جریمه شود و به صفحات پایین در گوگل انتقال یابد.

الگوریتم پنگوئن

برای مقابله با سایت هایی که از روش های سئو کلاه سیاه برای گرفتن نتایج بهتر استفاده می کنند این الگوریتم طراحی شده است. داشتن تعداد لینک های بالا و بی کیفیت، محتوای بی کیفیت و سئو بیش از اندازه باعث می شود سایت با الگوریتم پنگوئن و مجازات های آن روبرو شود.

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتمی است که برای سهولت کار کاربران با موتور جستجوس گوگل ساخته شده است. با این الگوریتم نتایج سریعتر و دقیق تر به نمایش درمی آیند و جست و جوها تخصصی شده اند؛ پس دیگر نیازی به درج برچسب های بیش از حد نیست.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم مرغ مگس خوار، نتایج جستجو را برحسب موقعیت مکانی کاربر نمایش می دهد. یعنی اگر موردی را در گوگل جست و جو می کنید برای مثال خرید گوشی هوشمند، نتایج نزدیک ترین فروشگاه ها به محل زندگی شما خواهد بود.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.